UserTypeCategory
  
  
  
  
  
  
Allocated Time
Attachments
  
Benefited Parties
  
  
Contact Details
Content Type
  
  
  
Delivery Hours
Delivery Method
Edit
  
  
  
  
  
  
  
  
Request Applicant
Request Channels
Request Form
Required Forms
Service Description
Service Fees
  
  
  
  
الفئات المستفيدة
المدة الزمنية للحصول على الخدمة
الوثائق المطلوبة
أوقات تقديم الخدمة
رسوم الخدمة
طريقة الحصول على الخدمة
  
قنوات طلب الخدمة
معلومات الاتصال
مقدم الطلب
نموذج طلب الخدمة
  
وصف الخدمة
  
طلب تسجيل جهة عملEntityEntityPages/eservice/EntityRegistration.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesEntityجهة عمل
14 working days
Active Members
Entities​​​
Procedural1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
  • Suggestion/complaint/inquiry 
  • Request Technical Support & Communication Center
  • Phone:800555/Entities:024140131 
  • Email: CustomerService@pension.gov.ae  
 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
24 hrs / 7 days a week
Fund Electronic Web Portal​
 0icon icon-edit-document207/17/2020 4:33 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliEntity Registration RequestEntity Registration Request
Entity
Fund Electronic Web Portal

1. An official letter addressed to the Fund by the entity stating its desire to register with the Fund for the purposes of registering the citizens and ensuring their benefits and pension rights with the Fund; a declaration from the entity that they have reviewed Law No. 2 of 2000 regarding civil retirement pensions and benefits for the emirate of Abu Dhabi and they bear the full legal responsibility in this regard; recording the data of the authorized personnel in the entity to perform the transactions procedures for the entity and the active members at the Fund web portal.
2. A true copy of the license (commercial, industrial, health, tourism, media or financial) for the entity issued by the competent authority in the Emirate of Abu Dhabi; and a true copy of the commercial license for the owners (companies or establishments), if any.
3. A copy of the Emiri Decree or the establishment decision issued by the Executive Council or a copy of the Memorandum of Association of the entity, stating the names of the shareholders, founders, and the entity headquarter in the United Arab Emirates, if any.
4. A copy of the employees’ payroll approved by the Human Resources Division at the entity, and stating: the titles - occupational grades - salary details (the basic salary, all ongoing monthly allowances and total salary) and duly authenticated.
5. A true copy of the signature approval form and IDs of the authorized signatories at the entity.
6. Direct debit form, declaration and acknowledgment form of the entity stating its approval on the direct debit of the amounts of monthly pension contributions which must be duly authenticated by the authorized signatories at the entity.
7. A letter from the bank or the entity stating the International bank account number (IBAN).

Note: We would like to point out that in case the entity headquarter in the United Arab Emirates is in the Emirate of Dubai or other emirates than the Emirate of Abu Dhabi, according to the Memorandum of Association or the commercial license of the entity, then we are unable to register the entity with the Fund, and registration is required through the General Pension and Social Security Authority.



This service enables entities in Abu Dhabi to register at the Abu Dhabi Pensions Fund in the event of the employment of a UAE national, and that is to allow its employees to benefit from the pension system carried out by the Abu Dhabi Retirement Pensions and Benefits Fund.  The registration is mandatory by law.



​None

MainEntity_RegistrationEntity Registration Request1.0
  • مؤمن عليهم
  • جهات العمل
14 ايام عمل

1. كتاب رسمي موجه للصندوق من قبل الجهة  برغبتها بالتسجيل و ذلك لغايات تسجيل المواطنين وضمان حقوقهم التأمينية والتقاعدية لدى الصندوق، و تدوين إقراراً من الجهة بأنه تم الاطلاع على القانون رقم 2 لسنة 2000 في شأن معاشات ومكافآت التقاعد المدنية لإمارة أبوظبي وتحمل كامل المسؤولية القانونية تجاه ذلك، وتدوين بيانات الموظفين المخولين بالجهة بالقيام بإجراءات المعاملات الخاصة بالجهة والمؤمن عليهم في البوابة الإلكترونية للصندوق.
2. نسخة طبق الأصل من الرخصة (التجارية أو الصناعية أو الصحية أو السياحية أو الإعلامية أو المالية) للجهة والصادرة من جهة الاختصاص في إمارة أبوظبي، و نسخة طبق الأصل من الرخصة التجارية للشركاء الملاك (شركات أو مؤسسات) (إن وجد).
3. نسخة من المرسوم الأميري أو قرار الإنشاء الصادر من المجلس التنفيذي أو نسخة من عقد التأسيس الخاص بإنشاء الجهة على أن يكون موضحاً به أسماء المساهمين والمؤسسين والمركز الرئيسي للجهة في دولة الامارات العربية المتحدة (إن وجد).
4. نسخة من سلم الرواتب المعتمد من قبل إدارة الموارد البشرية لدى جهة العمل والخاص بالموظفين لديها و على أن يكون موضحاً به المسميات الوظيفية في الجهة - الدرجات الوظيفية - تفاصيل الراتب (الراتب الأساسي وجميع العلاوات المستمرة شهرياً وإجمالي الراتب) و أن تكون النسخة موثقة حسب الأصول.
5. نسخة طبق الأصل من نموذج اعتماد التوقيع للمخولين بالتوقيع لدى جهة العمل ونسخة طبق الأصل من بطاقة الهوية للمخولين بالتوقيع.
6. استمارة الخصم المباشر ونموذج إقرار وتعهد لجهة العمل بالموافقة على الخصم المباشر لمبالغ الاشتراكات التقاعدية الشهرية على أن يكون موثقاً حسب الأصول من قبل المخولين لدى الجهة.
7. رسالة من البنك أو من جهة العمل موضحاً بها رقم الحساب الدولي لجهة العمل الـ IBAN

ملاحظة: نود التنويه بأنه في حال إذا كانت الجهة مركزها الرئيسي في دولة الامارات العربية المتحدة في إمارة دبي أو الإمارات الأخرى غير إمارة أبوظبي حسب عقد التأسيس أو الرخصة التجارية للجهة فإنه يتعذر علينا تسجيل الجهة لدى الصندوق، حيث يستوجب على الجهة التسجيل من خلال الهيئة العامة للمعاشات و التأمينات الاجتماعية.




24/7

​لا يوجد

​ بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
 
من خلال:
  1. ​إقتراح/استفسار/شكاوى 
  2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
  3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
  4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae  
 
 
  • جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل في إمارة أبوظبي من التسجيل لدى الصندوق في حال توظيف مواطن لدى الجهة ، وذلك لتمكين موظفيها من الاستفادة من نظام التقاعد المعمول به في صندوق أبوظبي للتقاعد، ويعتبر التسجيل إلزامياً بموجب القانون.
  
طلب تحديث بيانات جهة العملEntityEntityPages/Entity/Entity_information.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesEntityجهة عمل
14 working days
Entity​
Procedural1.1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
  1. Suggestion/complaint/inquiry 
  2. Request Technical Support & Communication Center
  3. Phone:800555/Entities:024140131 
  4. Email: CustomerService@pension.gov.ae  
 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
24/7 *
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-edit-user305/2/2021 12:23 PMYasser Mamoun ArafehEntity Update InformationEntity Update Information
Entity
Fund Electronic Web Portal
1. To change the entity data (entity name, addresses, communication officer data)
a. Governmental Sector: A copy of the Emiri Decree or the decision issued by the Executive Council to change the name of the authority issued by the competent authorities (if any).
b. The private sector: a recent original copy of the license (commercial, industrial, health, tourism, media or financial) for the entity issued by the competent authorities in the Emirate of Abu Dhabi.
c. An official letter containing the data of the authorized personnel in the entity to perform the transactions procedures for the entity and active members on the fund's web portal.

2.  To change the financial statements of the entity
 a. Entities listed in the direct debit service are required to attach the followings:
 A new form for the direct debit; A declaration and Acknowledgment form of the entity approval on the direct debit of the amounts of monthly pension contributions, provided that it is duly authenticated by the authorized persons at the entity.
 The form for canceling the direct debit from the previous international account, provided that it is duly authenticated by the authorized persons at the entity.
 A letter from the bank or the entity stating the entity new international bank account number (IBAN).
b. Entities which are not included in the direct debit service must attach the followings:
- A letter from the bank or the employer stating the entity new international bank account number for the new (IBAN).






Service Description: this service enables the entities to update its data and define the authorized signatories.

​None

MainEntity_UpdateInformationEntity Update Information1.0
جهات العمل​
 14 يوم عمل

1. لتغيير بيانات جهة العمل (اسم الجهة، العناوين، بيانات ضباط الارتباط)
a. القطاع الحكومي: نسخة من المرسوم الأميري أو القرار الصادر من المجلس التنفيذي بتغيير اسم الجهة الصادرة من جهات الاختصاص (ان وجد).
b. القطاع الخاص:  نسخة حديثة وطبق الأصل من الرخصة (التجارية أو الصناعية أو الصحية أو السياحية أو الإعلامية أو المالية) للجهة والصادرة من جهة الاختصاص في إمارة أبوظبي.
c. كتاب رسمي مدون به بيانات الموظفين المخولين بالجهة بالقيام بإجراءات المعاملات الخاصة بالجهة والمؤمن عليهم في البوابة الإلكترونية للصندوق.

2. لتغيير البيانات المالية للجهة
 a. جهات العمل المدرجة في خدمة الخصم المباشر يتوجب عليها إرفاق:
.  استمارة جديدة للخصم المباشرونموذج إقرار وتعهد لجهة العمل بالموافقة على الخصم المباشر لمبالغ الاشتراكات التقاعدية الشهرية على أن يكون موثقاً حسب الأصول من قبل المخولين لدى الجهة.
. استمارة إلغاء الخصم المباشر من الحساب الدولي السابق على أن يكون موثقاً حسب الأصول من قبل المخولين لدى الجهة.
. رسالة من البنك أو من جهة العمل موضح بها رقم الحساب الدولي للجهة الـ IBAN الجديد.
b. جهات العمل الغير مدرجة في خدمة الخصم المباشر يتوجب عليها إرفاق:
. رسالة من البنك أو من جهة العمل موضح بها رقم الحساب الدولي للجهة الـ IBAN الجديد.




24/7

​لا يوجد

​بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae  
جهات العمل​
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من تحديث بياناتها وتحديد المفوضين بالتوقيع المعتمدين عنها.​
  
تحميل بيانات الاشتراكات الشهريةEntityEntityPages/Entity/Monthly_Contribution.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesEntityجهة عمل
10 working days
Active Members
Entities​​
Procedural1.2
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
1. Suggestion/complaint/inquiry 
2. Request Technical Support & Communication Center
3. Phone:800555/Entities:024140131 
4.Email: CustomerService@pension.gov.ae  
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
24/7
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-upload-monthly-contribution407/19/2020 10:41 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliMonthly Contributions Data UploadMonthly Contributions Data Upload
Entity
Fund Electronic Web Portal
Monthly Contribution File
This service enables the entities to upload the due pension contributions on monthly basis with a statement of the due contributions percentage on the employer and the active member according to the Pension Law. (The entities shall upload the data of the monthly contributions by the seventh working day of the following month of the due one at the utmost)

​None

MainEntity_MonthlyContributionUploadMonthly Contributions Data Upload1.0
مؤمن عليهم
جهات العمل
10 ايام عمل
كشف الاشتراكات الشهرية
24/7

​لا يوجد

بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae  
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من تحميل كشف بالاشتراكات التقاعدية المستحقة بشكل شهري مع بيان نسبة الاشتراكات المستحقة على كل من صاحب العمل والمؤمن عليه وفقاً لقانون المعاشات. ( يتوجب على الجهات تحميل بيانات الاشتراكات الشهرية وبحد أقصى سابع يوم عمل من الشهر التالي لشهر الاستحقاق)​
  
طلب تسجيل المؤمن عليهEntityActive MemberPages/Entity/member_registration.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesActive Memberمؤمن عليه
2 working days
1. Active Members
Procedural2.1
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
1. Suggestion/complaint/inquiry 
2. Request Technical Support & Communication Center
3. Phone:800555/Entities:024140131 
4.Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
24/7
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-edit-user7012/28/2020 9:06 AMYasser Mamoun ArafehMember Registration Request Member Registration Request
1. Entity
Fund Electronic Web Portal
For the government entities:
1. A copy of the ID card (from both sides).
For the private entities:
1. A copy of the ID card (from both sides).
2. Employment contract
3. Medical examination
To register the people of determination in the private sector:
1. The entity must send an official letter to the contact center stating its desire to register the people of determination
2. Medical reports proving the medical status
This service enables the entities in all the working sectors, i.e. Government and Private in the Emirate of Abu Dhabi to register its citizen employees in the United Arab Emirates with the Fund within ten (10) days from the date of joining the work. This registration is mandatory. 

​None

MainEntity_MemberRegistrationMember Registration Request 1.0
مؤمن عليهم
يومين عمل

لجهات القطاع الحكومية:
1. صورة بطاقة الهوية (من الجهتين)
لجهات القطاع الخاص:
1. صورة بطاقة الهوية (من الجهتين)
2. عقد العمل
3. الفحص الطبي
لتسجيل ذوي الهمم في القطاع الخاص:
1. يتوجب على جهة العمل إرسال كتاب رسمي على مركز التواصل برغبتها بتسجيل ذوي الهمم
2. التقارير الطبية التي تثبت الحالة الصحية



24/7

​لا يوجد

بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل في كافة قطاعات العمل الحكومية والخاصة في إمارة أبوظبي من تسجيل العاملين لديهم من مواطني دولة الإمارات العربية المتحدة لدى الصندوق وذلك خلال عشرة (10) أيام عمل من تاريخ التحاقهم بالخدمة، ويعتبر هذا التسجيل إلزامياً.​
  
طلب تحديث بيانات المؤمن عليهEntityEntityPages/Entity/manage_employees.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesEntityجهة عمل
5 working days
Active Members
Procedural2.1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
1. Suggestion/complaint/inquiry 
2. Request Technical Support & Communication Center
3. Phone:800555/Entities:024140131 
4.Email: CustomerService@pension.gov.ae  
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
Working hours (7:30 am – 3:00 pm)
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-edit-user807/17/2020 4:52 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliMember Administration RequestMember Administration Request
Entity
Fund Electronic Web Portal

In case of changing name:

  • National ID Card (In case of name change)
  • Court approval of name change

Changing Employment Information:

  • Document reflecting reason of changing employment details

Changing Date of Birth:

  • Birth Certificate
  • National ID Copy

This service enables the entities to submit a request to directly update the professional and demographic data of the active members in the registers of the Fund. 

​None

Main  Entity_UpdateMemberInformationMember Administration Request1.0
مؤمن عليهم
 5 أيام عمل

في حال تغيير الاسم:

  • صورة عن الهوية
  • إقرار تغيير الاسم من المحكمة

تغيير البيانات الوظيفية:

  • المستند الدال على سبب التغيير

في حال تغيير تاريخ الميلاد:

  • شهادة الميلاد
  • صورة عن الهوية

ساعات الدوام الرسمي (7:30 ص – 3:00 م)

​لا يوجد

بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من تقديم طلب لتحديث البيانات الوظيفية والديموغرافية للمؤمن عليهم في سجلات الصندوق مباشرة.​
  
طلب نقل المؤمن عليهEntityActive MemberPages/Entity/Member_Transfer.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesActive Memberمؤمن عليه
20 working days
Active Members
Entities
Procedural2.2
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
1. Suggestion/complaint/inquiry 
2. Request Technical Support & Communication Center
3. Phone:800555/Entities:024140131 
4.Email: CustomerService@pension.gov.ae  
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
24/7
Fund Electronic Web Portal
Email
 0icon icon-member-transfer908/2/2021 11:24 AMYasser Mamoun ArafehMember Transfer Request Member Transfer Request
Entity
Fund Electronic Web Portal

Transfer order


Through this service, the entity notifies Abu Dhabi Pension Fund of the active member to be transferred from the current entity to another which is registered with the Fund.

​None

MainEntity_MemberTransferMember Transfer Request 1.0
مؤمن عليهم
جهات العمل
20 أيام عمل



قرار النقل



24/7

​لا يوجد

بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
​ البريد الالكتروني
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae  
جهات العمل
رئيسية
من خلال هذه الخدمة تقوم جهة العمل بإخطار صندوق المعاشات عن المؤمن عليه المراد نقلهم من جهة العمل الحالية الى جهة عمل أخرى تحت مظلة الصندوق. ​
  
طلب ضم خدمة EntityPensionerPages/Entity/Previous_Services.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesPensionerمتقاعد
19 working days
Active Members
Procedural3.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-previous-service1007/17/2020 4:56 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliAddition of Previous Service Request Addition of Previous Service Request
Entity
Fund Electronic Web Portal

1. A certificate stating the previous service period to be adjoined and the reason for its termination (if the period was not included with the Fund)
2. Direct debit form for the monthly installments / one payment for the full amount of the adjoining (signed by the active member and approved by the bank)
3. Additional form for direct debit in case of a down payment of the adjoining amount (signed by the active member and approved by the bank)
A certificate issued by the entity confirming the actual salary of the active member at the date of submitting the adjoining request (in case of modifying the salary details in the request)



This process enables the active member to submit a request to adjoin his previous service period to the current one through the entity 
MainEntity_PreviousServiceAdditionAddition of Previous Service Request 1.0
مؤمن عليهم
19 يوم عمل
1. شهادة توضح مدة الخدمة السابقة المراد ضمها وسبب انتهائها (في حال كانت المدة خارج الصندوق)
2. استمارة الخصم المباشر للأقساط الشهرية/دفعة واحدة لكامل مبلغ الضم (موقعة من قبل المؤمن عليه ومعتمدة من البنك) 
3. استمارة إضافية للخصم المباشر في حال وجود دفعة أولى لمبلغ الضم (موقعة من قبل المؤمن عليه ومعتمدة من البنك) 
4. شهادة صادرة عن جهة العمل تثبت الراتب الفعلي للمؤمن عليه بتاريخ تقديم طلب الضم (في حال تعديل تفاصيل الراتب في الطلب)



*24/7
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
ب​وابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه العملية المؤمن عليه من تقديم طلب ضم مدة خدمته السابقة إلى مدة خدمته الحالية من خلال جهة العمل.​
  
اصدار شهادة الموافقة على ضم خدمةEntityPensionerPages/Entity/PSPaymentCompletionService.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesPensionerمتقاعد
15 working days
Active Members
Procedural3.1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-Salary-Certificate-Request1107/17/2020 4:59 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliIssue certificate for Previous Service AddedIssue certificate for Previous Service Added
Active Members
Entities
Fund Electronic Web Portal
A copy of the bank receipt confirming the first payment (If any) 
This service enables the active member to request the issuance of the final approval certificate to adjoin the previous services through the entity. 
Main  Issue certificate for Previous Service Added1.0
مؤمن عليهم
15 يوم عمل
 نسخة من الايصال البنكي الذي يؤكد سداد الدفعة الواحدة (ان وجد)
*24/7
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
مؤمن عليهم
رئيسية
 تمكن هذه الخدمة المؤمن عليه من طلب إصدار شهادة بالموافقة النهائية على ضم الخدمات السابقة من خلال جهة العمل.​
  
طلب صرف  المعاش التقاعديEntityBeneficiaryPages/Entity/Member_Termination.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesBeneficiaryمستحق
20 working days
Active Members
Procedural4.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Fund Electronic Web Portal​
 0icon icon-installment-data1407/16/2020 12:19 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliPensioner Payment Encashment Request Pensioner Payment Encashment Request
Entity
Fund Electronic Web Portal

A. A copy of the ID card
B. A copy of the family book, prior to the appointment date.
C. A copy of the request for resignation / removal request.
D. A copy of the employment contract, commencement of work, or an appointment procedure: In the event that the active member start date has been changed in the end-of-service form from the service joining date in the active member registration form.
E. A copy of the Declaration and Undertaking form of the active member pension entitlement.
F. A copy of the application form for the decimal enforcement of the year.
G. A copy of the retirement referral decree.
H. A copy of the medical committee’s decision.
I. A copy of the child birth certificate of the married - divorced - widowed female pensioner whose service is 10 years and her age is under 50 years old.
J. A copy of the child birth certificate of the married - divorced - widowed female pensioner whose service is 10 years and her age is above 50 years old and under 55 years old.
K. Retirement due to a court verdict: a copy of the court verdict.
L. Retirement due to a disciplinary decision:
a. The complete list of the human resources regulations of that entity.
b. The end the service decision
c. A copy of the investigation minutes.
d. A copy of the decision to form a disciplinary or investigation committee.
 The entity shall send an official letter in case of being unable to communicate with the active member to provide the required documents.




Through this service, the entity informs the Fund to terminate the service of the active member due to the fulfilment of the pension entitlement conditions.
The fund then verifies that the active member meets the pension entitlement conditions, according to the Pension Law. Then the pension value is calculated after checking the number of years of service and the details of the pensionable salary, which is sent to the Fund through the statement of the monthly contributions.

MainPensioner Payment Encashment Request 1.0
مؤمن عليهم
20 يوم عمل

A. صورة عن بطاقة الهوية
B. صورة عن خلاصة القيد، سابق لتاريخ التعيين. 
C. صورة عن طلب الاستقالة / طلب الإقالة.
D. صورة عن عقد العمل، مباشرة عمل، أو اجراء تعيين: في حال تم تغيير تاريخ بداية خدمة المؤمن عليه في استمارة نهاية الخدمة عن تاريخ بداية الخدمة في استمارة تسجيل المؤمن عليه.
E. صورة عن نموذج إقرار وتعهد من المؤمن عليه باستحقاق المعاش التقاعدي.
F. صورة من نموذج طلب جبر كسر السنة.
G. صورة عن مرسوم الإحالة للتقاعد.
H. صورة عن قرار اللجنة الطبية.
I. صورة عن شهادة ميلاد الابن لتقاعد المرأة المتزوجة – المطلقة- الأرملة متى كانت مدتها 15 سنة والعمر اقل عن خمسين عاماً.
J.  صورة عن شهادة ميلاد الابن لتقاعد المرأة المتزوجة – المطلقة- الأرملة متى كانت مدتها 10 سنوات والعمر اكثر من خمسين عاماً واقل عن 55 عاماً.
K. التقاعد بسبب حكم قضائي: نسخة من الأحكام القضائية.
L. التقاعد بسبب قرار تأديبي: 
a. لائحة الموارد البشرية الخاصة بالجهة كاملة. 
b. قرار إنهاء الخدمة 
c.  نسخة من محاضر التحقيق. 
d.  نسخة من قرار تشكيل لجنة التأديب او التحقيق.
 يتعين على جهة العمل إرسال خطاب رسمي في حال تعذر عليها التواصل مع المؤمن عليه لتوفير المستندات المطلوبة.




*24/7
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
من خلال هذه الخدمة تقوم جهة العمل بإخطار الصندوق بإنهاء خدمة المؤمن عليه وذلك لاستيفائه شروط استحقاق المعاش التقاعدي.
حيث يقوم الصندوق بالتحقق من استيفاء المؤمن عليه لشروط استحقاق المعاش التقاعدي استناداً الى قانون التقاعد. ومن ثم يتم احتساب قيمة المعاش التقاعدي بعد التحقق من عدد سنوات الخدمة وتفاصيل الراتب الخاضع للاستقطاع والذي يتم إرساله إلى الصندوق عن طريق كشف الاشتراكات الشهرية.​

  
طلب تحديث بيانات استحقاق المعاشMembers, Pensioner, BeneficiaryBeneficiaryPages/Member/MemberUpdateInfo.aspxPages/Pensioner.aspx?login=yes​Beneficiaryمستحق
Annually: Instant
Changing entitlement: 20 days
Pensioners
Beneficiaries
Procedural4.1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7

• Personal Visit             
• Email             
• Courier 
• “Tawasl” Service (Field Visit)             
• Smart Services (Mobile Applications)




 0icon icon-financial-doc1507/16/2020 12:26 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliUpdating Pensions or benefits entitlement InformationUpdating Pensions or benefits entitlement Information
Pensioners
Beneficiaries
Legal Guardian

• Customers Service Centers of the Fund and the unified Government Centers
• Tawasl Service, Service Request Channels 



1. The original ID card.

2. Copies of the power of attorney for the agent and the guardianship for the trustee.
3. A declaration and undertaking (rights and duties).
The documents required in case of a change affecting the pension entitlement for the pensioner and the entitled persons
1. The work of a pensioner with a registered entity with the fund.
2. The work of eligible persons (excluding widows only).
3. Academic dropout for an entitled male over 18 years old.
4. Marriage of the entitled females.
5. Death certificate of one of the entitled persons.



This service enables pensioners, beneficiaries, and their legal representatives to update the pension entitlement data for the pensioners and the share of the pension for the beneficiaries in the following cases:
A. The Annual update.
B. A change that would affect the pensioner’s entitlement to pension or his/her share of the pension.

Main  Updating Pensions or benefits entitlement Information1.0
متقاعدين
مستحقين
التحديث السنوي: مباشر– تغيير استحقاق المعاش: 20 يوم

1. بطاقة الهوية الأصلية.
2.  صور من الوكالة للوكيل، والوصاية للوصي.
3. وثيقة إقرار وتعهد (حقوق و واجبات). 
الوثائق المطلوبة عند حدوث تغيير يؤثر على استحقاق المعاش التقاعدي للمتقاعد و المستحق: 
1. عمل المتقاعد لدى جهة مسجلة في الصندوق.
2. عمل المستحقين (ويستثنى من ذلك الأرامل فقط).
3. التوقف الدراسي للمستحقين الذكور فوق سن 18. 
4. زواج المستحقات الإناث.
5. شهادة وفاة أحد المستحقين.




*24/7
•الحضور الشخصي
•البريد الإلكتروني
•البريد اليدوي
•خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)
•تطبيقات ذكية (هواتف ذكية)


إجرائية
•مراكز خدمة المتعاملين لدى الصندوق و مراكز الخدمات الحكومية الموحدة
•خدمة تواصل قنوات طلب الخدمة 


الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
متقاعدين
مستحقين
الوكيل/الوصي
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المتقاعدين والمستحقين ومن ينوب عنهم في تحديث بيانات استحقاق المعاش التقاعدي للمتقاعدين والنصيب من المعاش التقاعدي للمستحقين في الحالات التالية:
A. التحديث السنوي.        
حدوث تغيير من شأنه أن يؤثر على استحقاق المتقاعد للمعاش التقاعدي أوالمستحق لنصيبه من المعاش التقاعدي.



  
طلب تعديل بيانات الحساب المصرفيEntity, Pensioner, BeneficiaryBeneficiaryPages/Member/ChangeBenefits.aspx?RequestType=1Pages/Pensioner.aspx?login=yes​Beneficiaryمستحق
One Working Day
Active Members
Pensioners
Beneficiaries
Procedural4.1.2
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7

Personal attendance
E-mail
Abu Dhabi Government
Tawasl service (field visit)
Smart Communication Channels



 0icon icon-dollar-edit1607/16/2020 12:32 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliChange Banking details RequestChange Banking details Request
Active Members
Pensioners
Beneficiaries
Legal Guardian
• Fund Electronic Web Portal
•Fund Head Office/Branches/Government Service Centers
•“Tawasl” Service
  • Change bank details form (for Beneficiaries and pensioners)
  • Entities may resend transactions of End of service Encashment or Pension Encashment after modifying the bank account number and requesting the deletion of the previously sent transaction through the Communication center service.
  • Clearance form from the previous Bank
  • New account Details, including IBAN
  • National ID Card

This service allows pensioners, beneficiaries and active members to change their bank details and account number to which their pension or end of service benefit is  transferred.
Main  Change Banking details Request1.0
متقاعدين
مستحقين
يوم عمل 
  • بطاقة الهوية.
  • براءة ذمة من البنك المحول منه المعاش أو المكافأة.
  • تفاصيل الحساب البنكي الجديد يتضمن رقم الـ(IBAN).

*24/7
الحضور الشخصي             
البريد الإلكتروني      
حكومة أبوظبي        
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)        
القنوات الذكية
إجرائية
الحضور الشخصي             
البريد الإلكتروني      
حكومة أبوظبي        
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)        
القنوات الذكية

الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
مؤمن عليهم
متقاعدين
مستحقين
الوكيل/الوصي
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المتقاعدين والمستحقين والمؤمن عليهم من طلب تغيير البنك أو رقم الحساب البنكي الذي يتم تحويل إليه كل من: المعاش التقاعدي أو معاش الاستحقاق​
  
طلب صرف معاش المستحقBeneficiaryPages/Entity/Member_Termination.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesBeneficiaryمستحق
20 working days
Beneficiaries
Procedural4.2
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*​24/7
  • Email
  • “Tawasl” Service (Field Visit).
 0icon icon-user-dollar1707/16/2020 12:35 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliBeneficiary Payment EncashmentBeneficiary Payment Encashment
Beneficiaries
Legal Guardian
  • Email
  • “Tawasl” Service (Field Visit).

A. Death Certificate.
B. Inheritance Certificate.
C. A copy of the Family Book, confirming the date of acquisition of nationality prior to the date of appointment.
D. ID cards of all the entitled persons.
E. Bank account numbers for the entitled persons.
F. A copy of Status Confirmation for the female beneficiaries by the Court (the widow after the end of the legal waiting period ‘Idaa’ - daughters if they are over 15 years old)
G. A copy of the study continuity certificate (for the male beneficiaries in case his age is over 21 years old)
H. A copy of the declaration and Undertaking of being one of the deceased dependants (in the case of a mother - father - husband - brother - sister - a son who is over 26 years of people of determination).




This service allows beneficiaries to request encashment of their legal share of the pension when a pensioner passes away. ​
MainBeneficiary Payment Encashment1.0
مستحقين
20 يوم عمل
A. شهادة الوفاة.
B. شهادة حصر الإرث.
C. صورة عن خلاصة القيد، التأكد من تاريخ اكتساب الجنسية سابق لتاريخ التعيين. 
D. بطاقات الهوية لجميع المستحقين.
E. أرقام الحسابات البنكية للمستحقين.
F. صورة من إقرار حالة من المحكمة للمستحقين الإناث (الأرملة بعد انتهاء مدة العدة الشرعية – البنات في حال تجاوزت عمر 15 سنة) 
G. صورة عن شهادة استمرارية دراسة (للمستحقين من الذكور في حال تجاوز المستحق عمر 21 سنة) 
H. صورة عن إقرار وتعهد بالاعتماد في المعيشة على المتوفي (في حال وجود أم - أب- زوج – أخ – أخت – ابن تجاوز 26 من أصحاب الهمم



*24/7
•البريد الالكتروني
•البريد اليدوي
•خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)
إجرائية
•بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
•مراكز خدمة المتعاملين لدى الصندوق و مراكز الخدمات الحكومية الموحدة
•خدمة تواصل
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
مستحقين
الوكيل/الوصي
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المستحقين بطلب صرف الأنصبة من المعاش التقاعدي عند وفاة المتقاعد.
  
اصدار شهادة لمن يهمه الأمرPensioner, BeneficiaryBeneficiaryPages/Member/MemberCertificates.aspxPages/CustomerSubHome.aspx?login=yesBeneficiaryمستحق
20 minutes
Active Members
Pensioners
Beneficiaries
Procedural4.2.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
  • Personal Visit
  • Email
  • Mail
  • “Tawasl” Service (Field Visit)
  • Smart Services (Mobile App)
 0icon icon-edit-user1807/16/2020 12:38 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliIssue To Whom It May Concern LetterIssue To Whom It May Concern Letter
Active Members
Pensioners
Beneficiaries
•Fund Head Office/Branches/Government Service Centers
•“Tawasl” Service
•Communication Center - ADSIC
•Ask Our Specialist (Fund Electronic Web portal)
None
  • National ID Card
  • authorization to the agent, and a custodianship of a guardian.
  • Pensioner\ Beneficiary Card
This service enables the pensioner and entitled heirs to request a total or detailed pension certificate. This service also enables the active member to request an end-of-service certificate, or a registration certificate with the fund, as well as an unregistered active member certificate.
MainIssue To Whom It May Concern Letter1.0
مؤمن عليهم
متقاعدين
مستحقين
20 دقيقة
  • بطاقة الهوية.
  • صور الوكالة للوكيل و الوصاية للوصي.
*24/7
الحضور الشخصي           
 البريد الإلكتروني   
حوكومة ابوظبي      
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)      
قنوات الذكية
إجرائية
الحضور الشخصي           
 البريد الإلكتروني   
حوكومة ابوظبي      
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية)      
قنوات الذكية

الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
مؤمن عليهم
متقاعدين
مستحقين
الوكيل/الوصي
لا يوجد
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المتقاعدين والمستحقين من الورثة من طلب شهادة معاش إجمالية أو تفصيلية. أيضا تمكن هذه الخدمة المؤمن عليهم من طلب شهادة نهاية خدمة، أو شهادة تسجيل في الصندوق، بالإضافة إلى شهادة مؤمن عليه غير مسجل.​
  
اصدار بطاقة متقاعد أو مستحقPensioner, BeneficiaryBeneficiaryPages/Member/PensionIDCard.aspxPages/Pensioner.aspx?login=yes​Beneficiaryمستحق
Main Head Office: 20 minutes – Fund Branches and Government Service Centers: 5 working days
Pensioners
Beneficiaries
Procedural4.2.2
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
  • Personal Visit
  • Mail
  • “Tawasl” Service (Field Visit)

 0icon icon-business-card1907/16/2020 12:42 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliIssue Pensioner or Beneficiary CardIssue Pensioner or Beneficiary Card
Pensioners
Beneficiaries
Legal Guardian
  • Personal Visit
  • Mail
  • “Tawasl” Service (Field Visit)
None
  • National ID Card
  • Personal Photo
This card is used as an identification card for beneficiaries and Pensioners in governmental or non-governmental entities, and it also has some benefits as corporate discount rates at some commercial outlets.
Main  Issue Pensioner or Beneficiary Card1.0
متقاعدين
مستحقين
الفرع الرئيسي: 20 دقيقة/ فروع الصندوق ومراكز الخدمات الحكومية: 5 أيام عمل

بطاقة الهوية الأصلية  

صورة شخصية

*24/7
الحضور الشخصي           
 البريد الإلكتروني  
حوكومة أبوظبي     
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية) 
القنوات الذكية
إجرائية
الحضور الشخصي           
 البريد الإلكتروني  
حوكومة أبوظبي     
خدمة تواصل (الزيارة الميدانية) 
القنوات الذكية

الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
متقاعدين
مستحقين
الوكيل/الوصي
لا يوجد
رئيسية
تستخدم هذه البطاقة التعريفية للمتقاعدين والمستحقين في الجهات الحكومية وغير الحكومية ، وتشتمل على مزايا تقدم بموجبها حسومات من قبل بعض المؤسسات التجارية.​
  
طلب صرف مكافأة نهاية خدمةEntityBeneficiaryPages/Entity/Member_Termination.aspxPages/EntitySubHome.aspx?login=yesBeneficiaryمستحق
EOS encashment: 20 working days // EOS differ: 20 days
Active Members
Procedural4.3
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-hand-settings2007/16/2020 12:45 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliEnd of Service Disbursement End of Service Disbursement
Entity
Fund Electronic Web Portal
A copy of the ID card
B. A copy of the family book, prior to the appointment date.
C. A copy of the resignation / removal request.
D. A copy of the employment contract, commencement of work, or an appointment procedure: In the case that the active member joining date has been changed in the end-of-service form from the service start date in the active member registration form.
E. A copy of the active member declaration of the end of service lump-Sum benefits disbursement or non-disbursement.



This service enables the active members to request the disbursement of the end-of-service gratuity upon the termination of his/ her service in he/she is not entitled to pension.
The entity notifies the Pension Fund to terminate the service of the active member. The fund verifies the number of years of service and the details of the pensionable salary through the monthly contributions statement. According to the active member declaration form, one of the following procedures is followed:
1)  The disbursement of the end of service Lump-Sum benefits gratuity
2) Non disbursement due to its adjoining to the active member new entity.
 ​​



MainEnd of Service Disbursement 1.0
مؤمن عليهم
20 يوم عمل
A. صورة عن بطاقة الهوية
B. صورة عن خلاصة القيد، سابق لتاريخ التعيين. 
C. صورة عن طلب الاستقالة / طلب الإقالة.
D. صورة عن عقد العمل، مباشرة عمل، أو اجراء تعيين: في حال تم تغيير تاريخ بداية خدمة المؤمن عليه في استمارة نهاية الخدمة عن تاريخ بداية الخدمة في استمارة تسجيل المؤمن عليه.
E. صورة عن نموذج إقرار المؤمن عليه بصرف أو عدم صرف مكافأة نهاية الخدمة.



*24/7
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المؤمن عليه من طلب صرف مكافأة نهاية الخدمة عند انتهاء مدة خدمته في حال عدم استحقاقه معاشاً تقاعدياً.
حيث تقوم جهة العمل بإخطار صندوق المعاشات بإنهاء خدمة المؤمن عليه و يقوم الصندوق بالتحقق من عدد سنوات الخدمة بالإضافة الى تفاصيل الراتب الخاضعة للاستقطاع من خلال كشف الاشتراكات الشهرية. وبناءً على نموذج إقرار المؤمن عليه يتم اتباع إحدى الإجراءات التالية:
1) صرف مكافأة نهاية الخدمة.
2) عدم الصرف لغايات ضمها الى جهة العمل الجديدة للمؤمن عليه.



  
طلب ورشة توعوية لجهات العمل بقانون المعاشات و التدريب على اجراءات الصندوقEntityPages/eservice/GeneralRequest.aspxPages/eservice/GeneralRequest.aspx
3 working days
Entities ​
Informational5.1
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Personal attendance / Visual communication channels
 0icon icon-business-people2107/17/2020 5:03 AMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliAwareness Workshop and Training Request for EntitiesAwareness Workshop and Training Request for Entities
Entity
Fund Electronic Web Portal​
None
This service enables entities to request awareness workshops to clarify any issues in regards to the pension law or training on the systems and procedures of the Fund’s services.
MainAwareness Workshop and Training Request for Entities1.0
جهات العمل
3 أيام عمل
لا يوجد
*24/7
الحضور الشخصي/ وسائل الاتصال المرئي​
معلوماتية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من طلب ورشة توعوية بقانون المعاشات و تدريب على الأنظمة والإجراءات الخاصة بالخدمات التي يقدمها الصندوق لجهات العمل والمؤمن عليهم.
  
طلب تدريب جهات العمل على اجراءات الصندوقEntityPages/eservice/GeneralRequest.aspxPages/eservice/GeneralRequest.aspx
3 working days
Entity
Informational5.2
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
•Personal Visit
• Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-user-services22011/26/2018 9:13 AMSystem AccountTraining Entities on Fund Procedures and servicesTraining Entities on Fund Procedures and services
Entity
• Fund Electronic Web Portal
•Fund Head Office/Branches/Government Service Centers
Web Portal/ General Services Page
· None
This service enables Entities to request training on the systems and procedures of the Fund’s services provided for  Entities and Active Members.
MainTraining Entities on Fund Procedures and services1.0
جهات العمل
3 ايام عمل
• لا يوجد
*24/7
•الحضور الشخصي
• بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
معلوماتية
•بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
•مراكز خدمة المتعاملين لدى الصندوق و مراكز الخدمات الحكومية الموحدة
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
بوابة الصندوق الإلكترونية/ صفحة خدمات عامة
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من طلب تدريب على الأنظمة والإجراءات الخاصة بالخدمات التي يقدمها الصندوق لجهات العمل والمؤمن عليهم.
  
طلب اجتماع توضيحي مع جهات العملEntityPages/eservice/GeneralRequest.aspxPages/eservice/GeneralRequest.aspx
3 working days
Entity
Informational5.3
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
Personal Visit
 0icon icon-meeting-users23012/11/2018 9:14 AMSystem AccountExplanatory Meeting for EntitiesExplanatory Meeting for Entities
Entity
Fund Electronic Web Portal
None
This service enables Entities to request a meeting with the concerned departments in Fund, to clarify issues related to the law implemented on Entities and Members, and to discuss any challenges facing Entities. ​
MainExplanatory Meeting for Entities1.0
جهات العمل
3 أيام عمل
• لا يوجد
*24/7
الحضور الشخصي
معلوماتية
​بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من طلب اجتماع مع الإدارات المعنية في الصندوق لتوضيح المسائل التي تخص تطبيق قانون المعاشات على المؤمن عليهم وجهات العمل، ومناقشة التحديات التي تواجهها جهات العمل.
  
حساب المعاش التقاعدي والمكافأة وضم خدمةPages/eservice/Calculator.aspxPages/eservice/Calculator.aspx
Instant
Active Members
Entities
Informational5.4
Fund Website: www.pension.gov.ae Through: (Suggestion/complaint/inquiry & Request Technical Support & Communication Center) – Phone:800555/Entities:024140131 – Email: CustomerService@pension.gov.ae 
Item8/6/2018 8:31 AMSystem Account
*24/7
• Fund Electronic Web Portal
•Smart Services (Mobile App – Kiosk Booths)
 0icon icon-additional-charge-calculator2407/16/2020 12:48 PMSalma Ahmed Abdulla AlObeidliCalculating Pension, Previous service payment & End Of ServiceCalculating Pension, Previous service payment & End Of Service
Active Members
Entities
• Fund Electronic Web Portal
•Smart Services (Mobile App – Kiosk Booths)
1)Website/ Calculate Pension and End of service and Previous Service 2) Mobile application “Abu Dhabi Pension”/Calculate Pension and End of service and Previous Service
· None
This service enables the Fund customers to calculate the value of both the end of service gratuity and pension, and adjoin the service by a program available in the service delivery channels, through the data that is entered by the customers.
MainCalculating Pension, Previous service payment & End Of Service1.0
مؤمن عليهم
جهات العمل
مباشرة
• لا يوجد
*24/7
• بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
•تطبيقات ذكية (هواتف ذكية- أكشاك إلكترونية)
معلوماتية
•بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
•تطبيقات ذكية (هواتف ذكية- أكشاك إلكترونية)
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  من خلال: (إقتراح/استفسار/شكاوى و طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل )– هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 – البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae 
مؤمن عليهم
جهات العمل
1-  بوابة الصندوق الإلكترونية/ حساب المكافأة والمعاش التقاعدي.  2-  التطبيق الهاتفي "تقاعد أبوظبي/ حساب المكافأة والمعاش التقاعدي
رئيسية
تمكن هذه الخدمة المتعاملين من احتساب قيمة كل من مكافأة نهاية الخدمة ، والمعاش التقاعدي ، وضم الخدمة من خلال برنامج متوفر في قنوات تقديم الخدمة ، من خلال البيانات التي يتم ادخالها من قبل المتعاملين.​
  
طلب تحديث بيانات المؤمن عليهMembersActive MemberPages/Entity/manage_employees.aspxPages/CustomerSubHome.aspx?login=yesActive Memberمؤمن عليه
10 working days

​Active Members

Procedural2.1.1
Fund Website: www.pension.gov.ae 
Through: 
1. Suggestion/complaint/inquiry 
2. Request Technical Support & Communication Center
3. Phone:800555/Entities:024140131 
4.Email: CustomerService@pension.gov.ae  
Item2/1/2019 8:34 AMSystem Account
During Official Work Hours (7:30 AM – 3:00 PM)
Fund Electronic Web Portal
 0icon icon-edit-user2702/1/2019 8:34 AMSystem AccountMember Administration RequestMember Administration Request

​Entity

Fund Electronic Web Portal

In case of changing name:

  • National ID Card (In case of name change)
  • Court approval of name change

Changing Employment Information:

  • Document reflecting reason of changing employment details

Changing Date of Birth:

  • Birth Certificate
  • National ID Copy

This service enables Entities to submit request to modify employment and demographic details of their active members.

​None

MainMember_MemberUpdateInformationMember Administration Request1.0
مؤمن عليهم
10 ايام عمل

في حال تغيير الاسم:

  • صورة عن الهوية
  • إقرار تغيير الاسم من المحكمة

تغيير البيانات الوظيفية:

  • المستند الدال على سبب التغيير

في حال تغيير تاريخ الميلاد:

  • شهادة الميلاد
  • صورة عن الهوية

ساعات الدوام الرسمي (7:30 ص – 3:00 م)

​لا يوجد

بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية​
إجرائية
بوابة الصندوق للخدمات الإلكترونية
الإلكتروني: www.pension.gov.ae  
من خلال:
1. إقتراح/استفسار/شكاوى 
2. طلب الدعم الفني  و  مركز التواصل
3. هاتف:800555/ لجهات العمل:131 4140 02 
4. البريد الإلكتروني:CustomerService@pension.gov.ae
جهات العمل
رئيسية
تمكن هذه الخدمة جهات العمل من تقديم طلب تحديث البيانات الوظيفية والديموغرافية للمؤمن عليهم.